Leidsin olukorda täpsustava lehekülje
du jeudi 18 octobre 2007 - 10h55
N° Vert RATP : 0 800 15 11 11
A la suite des préavis des Syndicats CFDT, CFE CGC, CFTC, CGT, FO, FSI, SUD, UNSA (BUS, GATC et SAT) pour la journée du 18 octobre, le trafic est très fortement perturbé sur l’ensemble de ses réseaux (Bus, métro, RER et tramways).
- Métro :
ligne 14 : trafic normal
Ligne 7bis: 2 rames sur 3
Lignes 1 : 1 rame sur 2
Lignes 2, 4, 6 : 1 rame sur 3
Lignes 5, 7, 9 et 13 : moins d'1 rame sur 6 [väljub keskmiselt iga kuues]
Autres lignes : trafic non assuré [ülejäänud liinid ei tööta]
- RER / RATP :
Ligne A : trafic non assuré [liiklus pole kindlustatud - loe: mitte ühtegi rongi]
Interconnexion suspendue à Nanterre Préfecture
Ligne B : trafic non assuré
Interconnexion suspendue à Gare du Nord
- Bus :
trafic très perturbé
moins d'un bus sur 10 en moyenne [keskmiselt iga 10s buss liigub]
TVM : 20 % de trafic assuré [kindlustatud 20% liiklusest]
Roissybus : 10 % de trafic assuré
Orlybus : Trafic normal
- Tramway :
trafic non assuré
Retrouvez toute cette information :
- sur le numéro vert 0 800 15 11 11 (appel gratuit à partir d’un poste fixe)
- sur votre mobile grâce à notre service internet mobile Ma RATP dans la poche.
Pour y accéder :
tapez wap.ratp.fr ou imode.ratp.fr dans le navigateur de votre mobile
ou envoyez "RATP" au 30130 (coût d’un SMS)
http://www.postimees.ee/181007/esileht/valisuudised/290104.php
Selline on siis üldine info, enne tegeliku olukorra/läbielatu kirjeldamist
Kogu stoori algas minu jaoks juba eile õhtul kui ma nö. kogemata hommikusest "20 minutes" vâljaandest lugesin et tuleb suur ühistransporditöötajate streik ja linnalähirongid, trammid ja osa metrooliine ei teeninda. Aga nagu ajaleht märkis – alati on ka midagi positiivset, nimelt on ilmateate kohaselt ideaalsed tingimused lühemateks ja pisut pikemateks jalgsimatkadeks linnas.
Arenenud ühiskondade liikmetele, kes on antud piirkonnas elanud vähe aega ning lisaks ei oma ka piirkonna kaarti ja käivad kolmandatesse linnadesse tööle kasutades selleks linnalähirongi, peaks selline teade tekitama vähemalt ühe korraliku paanikahoo – aga nagu ikka minu jaoks oleks tarvis midagi enamat:)
Milleks paanitseda kui saab arvestada paari faktiga
1) Elan linna lõunaservas, nii et ühele poole minu nn kodust jääb linna ümbritsev ringtee ja teisele poole linna ümbritsev trammi tee – ületades ühe neist on lihtne sattuda tont teab kuhu – aga mõlema ületamine nn kogemata on võimatu ehk ära eksimise võimalus praktiliselt 0
2) On vähemalt 2 bussi, mis peaksid väljuma erinevate liiklussõlmede lähedalt linna lõunaosas ja peatuma minu labori lähedal, kusjuures mõlemate peatused peavad jääma metroo lõpp-peatuste lähedale
3) Vastavalt metroo-liinide kaardile asuvad nende lõpp-peatused linna ümbritseva ringtee ja trammitee vahel ja jäävad mõlemad minu ühikast lääne poole.
Nii, et hommikuks oli mul sõjaplaan valmis:) Tuleb varuda piisavalt aega ja kannatust ja valmisolekut veidrate üllatuste jaoks
Esimese asjana tänasel hommikul avasin raadio, et kuulata välja reklaamitud streigi infot edastavalt kanalilt täpsemat infot…. Ja mida ma kuulen – rõõmsameelsed tüübid loetlevad Pariisis ja selle ümbruses juhtunud liiklusõnnetusi ja ummikute piirkondi, kus viibivatel autojuhtidel tuleb veel vähemalt pool tundi või enam tuima näoga ummikus istuda. Samuti loetakse üles info puuduvate ühistranspordi liinide kohta.
7.55 Jõuan Porte d’Orlean’i ja hakkan metroolähedastest bussipeatustest otsima seda ühte, mida teenindab liin 194 (lisa; antud metroojaama juures on linna ümbritseva kiirtee peale-ja mahasõidud, mistõttu ristmik ei tähenda mitte 2 mõistliku tänava ristumiskohta vaid paari veidrat ringteed, mille juurde viib mitmeid tänavaid, mis on omakorda siit sealt liigendatud fooride ja ülekäiguradadega – tont seda teab mis loogika järgi ja mille kaugemates servades on bussipeatused).
8.00 Peale esimest viit minutit viisakat liikumist peatusest peatusse, ühe foori tagant teise foori taha hakkan omandama surmapõlgajast jalakäija liikumistehnikat ja üle tee marssima just seal kus tundub see vajalik ja võimalik olevat, kuna enamik autosid peab nii kui nii seisma
8.05 Jõuan peatusesse, mida teenindab 194:)ja avastan, et järgmine buss saabub juba 4min pärast. Hoo võidurõõm missugune – kohalik streik ei suuda mind häirida
8.09 saabub buss, võtab reisijad peale – ja siis teatab bussijuht “Streigi tõttu hakkan liikuma umbes 20 minuti pärast”. Esimest korda taban end mõttelt “Tõprakari selline” Niisiis info mida raadiost ei edastatud oli järgnev: “Lugupeetud reisijad, arvestage sellega, et peatustest väljub keskmiselt iga kümnes buss”
Bussis seistes võib tegelikult päris mõnusasti aega veeta, eriti siis, kui sul on õnnestunud akna lähedale koht saada, kus sa ei pea kellestki ega millestki kinni hoidma...…. Just siin avaneb võimalus külma rahuga inimesi ja nende tegevust nn kriisisituatsioonis jälgida. Nt. näha kuidas mõni üritab kiirtee pealesõidu juures hääletada end järgmise/ülejärgmise mahasõiduni, – kusjuures äärmiselt organiseeritult - nagu ikka mütates keset teed äsja välja prinditud soovitud sihtpunkti märkiva kirjaga. …. Või veel parem jälgida siinseid motopolitseinikke liiklust korraldamas (kuna teadupärast pole prantsusmaal autojuhi lube tehes sugugi oluline teada, et foori tule punane on sõitmist keelav värv ja roheline lubav ning asfaldile märgitud laiad valged paralleelsed triibud, mille juurde keegi on maalinud inimese kujutise, pole sinna tehtud ilu pärast vms). Ja loomulikult - kui te arvasite et Pariislastel ei ole rulluiske ja tõukerattaid kappi peidetud siis te eksite - ja kuna ülikonnas rulluisutamise kohta pole ühtegi reeglit on liikvel pintsaklipslastest-rulluisuhuligaanid, kes süüdimatult kõnniteel kihutavad.
8.28 Buss sulgeb uksed, mis loomulikult ei tähenda, et me nüüd üle liiklusummiku lendaks - aga loomulikult ootavad ka meid umbe sõidetud ringteed, mis ootavad liikluskorraldajat.
9.09 Buss jõuab Robinson' i jaama ja selle asemel, et edasi sõita teatab bussijuht - streigi tõttu sõidan edasi alles 15 minuti pärast ja lisab selle lõppu tõenäoliselt oma kõige ilusama "Desolé" (parim mitmetähenduslik sõna näitamaks oma kurbust, vabandamaks end välja... või kasutatav kontekstis a la rõõmuga teatan sulle,et keerasin sulle just käru/sul läheb halvasti aga mind see ei puuduta jne)
Jätkub...
No comments:
Post a Comment